عکاسی تبلیغاتی غذا

عکاسی تبلیغاتی غذا

آیا تا به‌حال برایتان اتفاق افتاده با دیدن عکس غذا در  اینستاگرام و یا بیلبورد تبلیغ محصولات غذایی، دهنتان آب افتاده باشد و تصمیم گرفته باشید آن محصول را آماده و یا خریداری کنید؟ اگر جوابتان بله است باید بگوییم که هدف از عکاسی تبلیغاتی غذا همین است. در واقع عکاسی تبلیغاتی غذا همان پیامی را دنبال می‌کند که تولید کننده به دنبالش است. اگر صاحب رستوران یا کافی‌شاپ هستید و یا در کل می‌خواهید با هدف جذب مخاطب از محصولات غذایی خود عکاسی کنید، با ما همراه باشید تا نکته‌های طلایی عکاسی تبلیغاتی غذا را یاد بگیرید. 

استفاده از مواد غذایی تازه و باکیفیت 

هرچند که امروزه با انواع ترفندها، محصولات غذایی را بسیار پر رنگ و لعاب‌تر از چیزی که در واقعیت وجود دارد به نمایش می‌گذارند، اما فراموش نکنید که اولین نکته در عکاسی تبلیغاتی غذا، استفاده از مواد و سبزیجات تازه است. 

نورپردازی مناسب 

چه در عکاسی با موبایل و چه در عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای، یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی عکس، نورپردازی صحیح و مناسب است. هر چند که در عکاسی تبلیغاتی غذا می‌توان از نور روز نیز استفاده کرد، اما استفاده از یک منبع نور مصنوعی مثل رینگ لایت‌ها می‌تواند کیفیت و طراوت محصولات غذایی را بیشتر و بهتر به نمایش بگذارد. در عکاسی تبلیغاتی از محصولات غذایی هرگز از نور فلش استفاده نکنید. 

نورپردازی مناسب در عکاسی از غذا

ترکیب‌بندی و چیدمان مواد غذایی 

ترکیب‌بندی درست مواد غذایی، چه از لحاظ رنگ‌بندی و چه از لحاظ چیدمان غذای اصلی و تزئینات اطراف غذا، یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین نکات در عکاسی تبلیغاتی غذا محسوب می‌شود. دقت کنید که بشقاب غذا و با اطراف آن را آنقدر شلوغ نکنید که محصول اصلی به حاشیه رفته و دیده نشود. چیدمان مینیمال مواد غذایی همراه با نورپردازی خوب، می‌تواند هر بیننده‌ای را متقاعد کند که پست و یا عکس محصول شما را با دیگران به اشتراک بگذارد.

کادر و زاویه عکاسی از غذا

یکی دیگر از نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی غذا، پیدا کردن کادر مناسب برای عکاسی است. در عکاسی‌های حرفه‌ای از غذا معمولا زاویه دوربین را روی 45 درجه  و یا 90 درجه تنظیم می‌کنند. زاویه 45 درجه به بیننده حس دید از پشت میز را القا می‌کند و زاویه 90 درجه باعث به نمایش گذاشتن غذا از دید بالا می‌شود. می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر، فوکوس لنز دوربین را روی محصول غذایی اصلی گذاشته و تزئینات اطراف آن را فلو و محو کنید.

کادر و زاویه عکاسی از غذا

استفاده از سه پایه عکاسی

یکی از ملزومات اصلی در عکاسی از هر محصولی، استفاده از سه پایه دوربین است. از آن‌جایی که در عکاسی تبلیغاتی غذا، از عکاسی با نمای بسیار نزدیک برای به نمایش گذاشتن جزییات محصولات غذایی استفاده می‌شود، لزوم داشتن یک سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین بسیار ضروری است. هرچقدر عکس‌ محصولات غذایی بدون لرزش و باکیفیت‌تر باشند، مخاطب بیشتری جذب خواهند کرد.

سخن پایانی

شما می‌توانید به راحتی و با رعایت نکاتی که گفته شد، در منزل و حتی به وسیله دوربین موبایل خود نیز عکاسی کنید. هرچقدر خلاقیت بیشتری در چیدمان و ترکیب‌بندی و کادربندی عکس‌ها داشته باشید، می‌توانید عکس‌های زیباتر و تاثیرگذارتری بگیرید. ما به شما استفاده از بک‌گراندهای آماده برای عکاسی را نیز پیشنهاد می‌کنیم. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *