در دنیای تجارت، حفظ وفاداری مشتریان و راضی نگه داشتن آنها برای موفقیت مستمر کسب و کارهای اینترنتی حیاتی است. اغلب، کارمندانی که رو در رو با این مشتریان کار میکنند، کسانی هستند که میزان رضایت آنها را تعیین میکنند و مانع از آن میشوند که در جای دیگری به دنبال شخصی برای رفع نیازهایشان بگردند.
به جای نادیده گرفتن تاثیری که کارمندان شما میتوانند بر سطح رضایت کلی و وفاداری مشتریان خود داشته باشند، کارمندان را تشویق کنید تا از قدرتی که دارند حداکثر استفاده را ببرند و به کسب و کار شما در رسیدن به موفقیت کمک کنند.
حصول اطمینان از رضایت و وفاداری مشتریان
در حالی که کسانی که مستقیماً با مشتریان سروکار ندارند، ممکن است بتوانند فرضیهای را مطرح کنند که چه چیزی باعث خوشحالی مشتریان میشود، تنها کسانی که به صورت رودررو با آنها تعامل دارند میتوانند اطمینان حاصل کنند که مشتریان واقعاً راضی هستند.
برای انجام این کار، کارمندان باید احساس کنند که میتوانند در شیوههای تجاری عمومی تغییراتی ایجاد کنند تا واقعاً مشتریان خود را راضی کنند. اگر کارکنان شما برای برآوردن نیازهای مشتری احساس قدرت میکنند، می توانید اطمینان داشته باشید که سطح رضایت مشتری از خدماتتان بالا خواهد رفت و وفاداری مشتریان را حفظ خواهید کرد.
ایجاد محیط برای حفظ وفاداری مشتریان
برداشت مشتریان از یک کسب و کار تا حد زیادی به محیط موجود در محل کار بستگی دارد. در حالی که ممکن است مدیران کسانی باشند که محیط کار را فراهم میکنند، این کارمندان هستند که در واقع صحنه را رقم میزنند. کارمندان از طریق شیوههای تعامل با یکدیگر و همچنین نحوه پاسخگویی به مشتریان بر محیط کسبوکار تاثیر میگذارند. اگر کارمندان به شیوهای حرفهای و در عین حال دعوت کننده رفتار کنند، ممکن است بهتر بتوانند مشتریان را راضی نگه دارند و وفاداری آنها را جذب نمایند.
ایجاد رابطه و تعامل
در حالت ایدهآل، مشتریان و کارمندان روابطی را با مشتریان ایجاد میکنند و باعث میشوند آنها برگردند. برای ایجاد این روابط، کارمندان باید کمی تلاش کنند و با افرادی که به آنها خدمات ارائه میکنند، ارتباط تاثیرگذار برقرار کنند. این ممکن است مستلزم پرسیدن جزئیات از مشتریان در مورد زندگی آنها یا به خاطر سپردن سفارشات مشابه مشتریان باشد که به آنها امکان میدهد روند را به شیوهای کاملاً خوشایند برای مشتریان تکراری تسریع کنند. در حالی که مدیریت نمیتواند ایجاد روابط را به اجرا بگذارد، آنها میتوانند کارکنانی را انتخاب کنند که خوش برخورد و مایل به ایجاد روابط با مشتریان هستند.
کارمندان نماینده محصول و خدمات هستند
کارمندان اغلب برداشتهای اولیه خود را از محصولات و خدمات شرکت، به مشتریان ارائه میدهند. اگرچه کارمندانی که مستقیماً با مشتریان سروکار دارند، ممکن است افرادی نباشند که محصولات را انتخاب یا توسعه میدهند اما آنها کسانی هستند که اطلاعات محصول و خدمات را به مشتریان میدهند، محصولات را میفروشند و به مشتریان ثابت میکنند که محصولات مورد نظر، محصول مورد نیاز آنهاست.
برای اطمینان از اینکه کارمندان میتوانند محصولاتی را که میفروشند را به طور موثر معرفی کنند، مدیران باید به آنها در مورد این محصولات آموزش دهند و اطمینان حاصل کنند که آنها دانش لازم را برای توضیح محصول و خدمات به مشتری و ایجاد وفاداری مشتریان را دارند