اسلوگان های تبلیغاتی

اسلوگان های تبلیغاتی

برندها و کمپانی‌های مختلف، برای معرفی خود به مردم و زنده نگه‌داشتن یاد خود در طولانی‌مدت، از شعارهای مختلفی استفاده می‌کنند که عموماً جنبه تبلیغاتی دارند. این شعارها باعث می‌شوند که توجه مخاطبان به محصول تولیدی برندها جلب شود و هراندازه که شعار جذاب‌تر باشد، تأثیر بیشتری نیز خواهد داشت. اکنون سؤالی که مطرح می‌شود این است که اسلوگان های تبلیغاتی چه هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این اصطلاح و مفهوم آن آشنا شویم.

آشنایی با مفهوم اسلوگان های تبلیغاتی

اسلوگان های تبلیغاتی همان شعارهای کوتاهی هستند که در ادامه نام برند به کار می‌روند. شعارهای تبلیغاتی هراندازه که کوتاه‌تر و جذاب‌تر باشند، بهتر در یاد و خاطره مردم باقی می‌مانند و افراد بیشتری را به خود جذب می‌کنند. این شعارها در فضای تبلیغاتی باعث می‌شوند که هر برند، سریع‌تر از رقبای خود پیشی بگیرد و محصولات بیشتری را به فروش برساند. برای مثال، همه ما شعار به‌خوبی شعار چیتوز را به‌خاطر داریم: «چیتوز، طعم خوش لحظه‌ها» و یا شعار «هیچ‌کس تنها نیست، همراه اول». به‌خاطر سپردن شعارهای تبلیغاتی کوتاه و مختصر، عملکرد مؤثری در بازاریابی برندهای گوناگون خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: دانلود بهترین برنامه ادیت عکس برای اندروید

شعار تبلیغاتی مؤثر کدام است؟

برای آنکه شعار تبلیغاتی برند، به‌خوبی در ذهن مخاطبان رسوخ پیدا کند، باید به نکات مختلفی توجه شود. انتخاب اسلوگان های تبلیغاتی، به خلاقیت بسیاری نیاز دارد. شعارهایی مانند، چندین سال تجربه خدمت به هم‌وطنان و مانند این‌ها، اگرچه توسط بسیاری از کسب‌وکارها انتخاب می‌شوند، اما جذابیت چندانی ندارند و مخاطبان را به استفاده از خدمات آن کسب‌وکار، تشویق نمی‌کنند.

شعارهای تبلیغاتی باید وزن و ریتم خاصی داشته باشند تا مخاطبان را نسبت به خود کنجکاو کنند. به‌این‌ترتیب، افراد ترغیب می‌شوند تا در مورد آن کسب‌وکار اطلاعات بیشتری کسب کنند و در مواقع مختلف، از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند. به‌عنوان‌مثال، اسلوگان «شامپو مولتی‌ویتامین گلرنگ، غذای کامل مو»، مخاطبان را نسبت به ترکیبات محصول کنجکاو می‌کند و به آن‌ها انگیزه استفاده از محصول را می‌دهد.

شعار تبلیغاتی یا اسلوگان

چگونه شعار تبلیغاتی بنویسیم؟

اولین نکته‌ای که در انتخاب شعارهای تبلیغاتی باید موردتوجه قرار بگیرد، تعداد کلمات تشکیل‌دهنده آن است. شعارهای تبلیغاتی باید عموماً بین 2 تا 5 کلمه طراحی شوند. چنانچه شعارها طولانی‌تر شوند، دیگر در ذهن مخاطبان باقی نمی‌مانند و به عبارتی، تأثیر خود را از دست می‌دهند. در طراحی اسلوگان های تبلیغاتی، بهتر است از واژگان ساده و معنی‌دار استفاده شود، کلمات سخت و پیچیده، تمرکز مخاطب را بر هم می‌زنند.

برای نوشتن این شعارها، نیازی نیست از کلمات و عبارات مبهم استفاده کنید؛ یک عبارت صریح و آسان، می‌تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در شعارها، از اصطلاحاتی استفاده کنید که در عین خلاقیت، مشتری بتواند به کسب‌وکار شما اعتماد کند، مثلاً «همراه و پشتیبان شما در … ». البته بهتر است کلمات را به‌گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار دهید که ریتم و آهنگ آن حفظ شود. اما انجام این کار الزامی نیست؛ چراکه شعارهای بسیاری هستند که در عین جذابیت، ریتم خاصی ندارند اما عملکرد بسیار موفقی از خود ارائه داده‌اند.

صفر تا صد نوشتن شعارهای تبلیغاتی

شعارهای تبلیغاتی که به اسلوگان های تبلیغاتی هم مشهور هستند، به‌خوبی در ذهن مخاطبان باقی می‌مانند. این شعارها توجه مشتری را به خود جلب می‌کنند و هراندازه که کوتاه‌تر و صریح‌تر باشند، جذابیت بیشتری نیز دارند.

لینک منبع: alilotfi.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *